GRAPHENpads® - nová éra jistoty a konzistence brzd je tady. Keramické destičky GRAPHENpads® představují zcela nové měřítko v oboru brzdových destiček díky naší na míru vytvořené povrchové úpravě zadní desky grafenem a také díky zcela nové třecí směsi, která využívá speciálně upravený grafen namísto toxické mědi. Tyto destičky jsou vhodné pro brzdy Shimano Deore a další. Kompatibilní: Shimano Deore BR-MT410,BR-M575,BR-M525,BR-M515,BR-T615, LX BR-T675, Alivio BR-M4050, Acera BR-M3050, Altus BR-M375,BR-M365,BR-M315, BR-M506, BR-M505, BR-MT500, BR-M495, BR-M486, BR-M485, BR-M475, BR-M465, BR-M447, BR-M446, BR-M445, BR-M416, BR-M415, BR-MT400, BR-M395, BR-M355, BR-M200, TRP Hylex, HY/RD, Spyre SLC, Spyre, Spyke, Dash Sport, Tektro Orion SL HD-M740, Orion HD-M730,HD-M725, Gemini SL HD-M520 / M521, Gemini HD-M500 / M501,HD-M510, Draco2 HD-M352, HDC330 HD-M330, Auriga HD-M290 / M291,HD-T530,HD-T525,HD-E530,HD-E525, Aquila MD-M500, Aries MD-M300, Mira MD-C400, Volans HD-T710, Vela HD-T290, Dorado HD-E715, HD-R280, MD-M280, HD-M282, HD-M285/286, HD-T285/T286 Složení: Keramická organická třecí směs Endurance obsahující grafen. Tepelný povlak obsahující grafen. Nepoužíváme měď ani žádné těžké kovy. Použití: Za všech povětrnostních podmínek Balení: Dvě destičky (sada na kolo), jedna pružina, jeden retenční kolík. Baleno v opakovaně použitelné hliníkové plechovce
Brzdové destičky jsou nejdůležitější součástí kola, která určuje, jak jistě můžete sjíždět. Klíčovým prvkem jejich optimálního výkonu je udržovat teplotu brzdových destiček a rotoru na co nejnižší úrovni (ideálně pod 400 °C), zejména při delších sjezdech. Čím více se destičky zahřívají, tím rychleji vadnou, což znamená, že ztrácejí schopnost spolehlivě zpomalit, když je to potřeba. Přehřáté destičky ztrácejí brzdnou konzistenci a při každém stisknutí brzdové páčky se chovají jinak, což značně snižuje vaši jistotu při brzdění, což vás efektivně nutí jet mnohem pomaleji. Ideální brzdové destičky budou mít stejný předvídatelný brzdný výkon, počáteční brzdný záběr a dokonalou modulaci po celou dobu dlouhého sjezdu. Po třech letech vývoje jsme přesvědčeni, že právě toho jsme s našimi brzdovými destičkami GRAPHENpads® dosáhli. Výsledky strojních testů a termovizního snímkování ukazují, že se nám podařilo snížit teplotu destiček a rotoru až o 35 % oproti konkurenci a zcela eliminovat vadnutí brzd. Rotory jsou opakovaně zahřívány na vysoké teploty přesahující 500 °C, čímž se zvyšuje nebezpečí změknutí materiálů rotorů temperováním. Měknutí temperací způsobuje zvýšené opotřebení a deformace rotoru a vede ke snížení brzdného výkonu. Z tohoto důvodu je nesmírně důležité co nejrychleji odvádět teplo z rozhraní rotor-obložení.
*První destičky na trhu obsahující speciálně upravený grafen ve své třecí směsi, který výrazně zlepšuje brzdný výkon, odolnost a přenos tepla na zadní desku. * Díky tomu, že jsou zadní destičky celé pokryté grafenovou vrstvou rozptylující teplo, bylo možné dosáhnout mnohem většího přenosu tepla z třecího materiálu na zadní destičku a zároveň zvýšit vyzařování tepla (IR spektrum) o více než 20 % (což je velmi významné). * K dnešnímu dni jsou brzdové destičky GRAPHENpads® jedinými brzdovými destičkami na trhu, které zcela eliminují toxickou měď, a to v předstihu před novými předpisy (je prokázáno, že měděný brzdový prach je toxický pro vodní organismy, proto nové kalifornské nařízení zakáže používání mědi od roku 2025). * Grafen v třecím materiálu brzdových destiček prodlužuje životnost rotorů díky zabudování částic grafenu do mikropórů brzdného povrchu rotoru. * Vyrábějí se v EU. * Předvídatelnost a výkon, které vám umožní získat plnou kontrolu nad brzděním. * Lepší modulace a rychlejší zastavení * Větší jistota při sjíždění * Žádné vadnutí brzd, větší konzistence a spolehlivý pocit z brzdění v zatáčce za zatáčkou, a to i v těch nejnáročnějších sjezdech. * Jsou velmi tiché, a to i při dlouhých sjezdech. * Snižují únavu rukou díky výrazně menší síle na brzdové páky potřebné k dosažení výkonného brzdění. Třecí směs GRAPHENpad byla vyvinuta za pomoci renomovaného evropského specialisty na kotoučové destičky s desítkami let zkušeností a jedinečným vybavením, které umožňuje přesné testování výkonu. Grafen je stále velmi novým materiálem, zejména v oblasti třecích brzdových směsí. Díky jeho velmi unikátním vlastnostem a dlouholetému testování se nám podařilo vyvinout třecí materiál, který nemá obdoby. V automobilovém průmyslu, kde každý významný výrobce automobilů již podal několik patentových přihlášek na třecí směsi obsahující grafen, je jasně vidět, že je to budoucnost brzdových destiček. Nové předpisy, které začnou platit od roku 2025, zakážou používání měděného prášku v destičkách. Grafen je nejen vynikající náhradou mědi, ale i významným vylepšením z hlediska výkonu. Jsme první společností v cyklistickém průmyslu, která nabízí grafen v třecí směsi. Abychom pochopili, proč je grafen tak dobrým materiálem pro třecí směs, musíme pochopit, jak se třecí směs vyrábí. Typická organická třecí směs obsahuje pět tříd složek: vláknitý materiál vyrobený z anorganických/organických/kovových vláken (např. měď), pojivo (např. termosetový polymer), plnivo (různé měkké keramické prášky), jedno nebo více maziv/změňovačů tření (např. grafit, měď), jedno nebo více abraziv (tvrdé keramické prášky). Pojivo, což je obvykle fenolová pryskyřice, která spojuje všechny složky dohromady, má velmi vysoký koeficient tření, proto je nutné přidávat modifikátory tření/maziva, aby se koeficient tření snížil a umožnila se modulace brzdění. Měď je skvělým příkladem materiálu, který funguje nejen jako vlákno, ale je také mazivem a vodičem tepla do zadní desky. Grafen je naproti tomu několikrát pevnější než měď, vede teplo 3-6krát lépe a jeho koeficient tření je o několik řádů nižší. Vyloučením mědi a nalezením správného poměru grafenu a dalších složek jsme vytvořili jedinečný třecí materiál, který poskytuje mimořádný výkon. Instalace: Dodržujte správný postup instalace brzdových destiček. Zanedbání tohoto kroku povede k podprůměrným zážitkům. 1. Odstraňte kolo a staré brzdové destičky. 2. Pomocí čističe brzd vyčistěte vnitřní část třmenu a povrch rotoru (případně použijte izopropylalkohol) 3. Vyčistěte brzdový kotouč a povrch rotoru. Jemně zatlačte každý pístek zpět do těla třmenu (například pomocí velkého šroubováku). Poté namontujte nové destičky a pružinu 4. Nejdůležitější část - Při jízdě rychlostí přibližně 20 km/h v bezpečném prostředí brzděte rovnoměrně, dokud rychlost neklesne na rychlost chůze. Opakujte 20krát. Poté 10krát agresivně zastavte